zondag 24 maart 2013

Zelf een embossing-folder maken met (Crealies) stansjes..

Wat was het gezellig op de beurs gisteren!!! Zoveel 
bekende gezichten gezien en gesproken! En ik heb me
kunnen inhouden met inkopen doen.. Maar wat zijn
er toch veel (veel te) leuke spullen te koop!!
Complimenten voor de organisatie en standhouders
voor het zorgen dat het zo'n leuke beurs is!!

Dit is een kopie van mijn bericht op het
Crealies blog..

Ik wil jullie vandaag een tip laten zien.. Iets wat je nog 
meer kunt met je stansjes.. Het kan met iedere stans die
je hebt!! Met deze tip kun je achtergronden embossen..

Stans eerst de figuren uit. Ik heb bloemen gebruikt.
Plak deze in twee lagen bovenop elkaar (zo wordt 
het reliëf hoger dan met één laag) op een stukje 
cardstock. Wil je nog meer reliëf?? Plaats dan nog een
extra laag of stans de figuurtjes uit foam (crepla).

Leg op het stukje cardstock met de bloemen een
ander stuk cardstock (in dit geval wit) en draai het 
door de stansmachine met een rubberen embossingmatje.

Zo heb je zelf een achtergrond geëmbosst!
Op de layout die ik voor de 2e challenge van Crealies had 
gemaakt, zit dit stukje cardstock verwerkt. Ik heb het met 
blauwe Distress-inkt bewerkt. De geëmbosste bloemen 
worden automatisch donkerder van kleur.

 Dit is een close-up:

Leuk om te gebruiken als achtergrond op een lay-out
of op een kaart!!

Ik hoop dat jullie iets met deze tip kunnen!!
Probeer het eens, het is echt heel leuk!!

Lieve groetjes, Yvonne

21 opmerkingen:

Irene zei

Hi Yvonne, wat een leuke tip is dit en je LO ziet er ook enig uit!!!

Fijne zondag, Irene

Cornelie zei

Hoi! Wat een prachtige LO heb je gemaakt, mooie sneeuwsterren zijn dat zeg!
Leuk de tip om een achtergrond te maken!
Ben niet naar de beurs geweest. Ik wil dit jaar graag naar Zeist!
Fijne zondag!

Nelleke zei

Bedankt voor de tip. Daar hou ik wel van om steeds weer dingen te ontdekken wat je kunt doen met de stansen of andere materialen die je al hebt! Groetjes, Nelleke

Miranda Slagboom-de Groot zei

Bedankt voor de tip. Zo leuk en zo simpel.
Groetjes Miranda

angeleef zei

Wat een mooie LO zeg en bedankt voor de tip! Ziet er allemaal heel leuk uit.
Groetjes
**Evi**

Kaartenkraam zei

Super bedankt voor de tip, zo kunnen we de stansen nog beter gebruiken!

groetjes van Ank

Richtsje zei

Inderdaad een geweldige tip! Wat een mooi effect creëer je hiermee! En je LO ziet er ook weer heel mooi uit!

Groetjes Richtje

Ursula Alice Stegmann zei

Das ist eine sehr gute Idee, zum Nachmachen.
Liebe Sonntagsgrüsse, Ulla

Rosina zei

Wat een geweldig leuk layout weer Yvonne...en ook een leuk tip om achtergrondjes te embossen...
daar ga ik zeker eens mee aan de slag
ook fijn dat je leuke dag heb gehad op de beurs...

groetjes en fijne zondag
Rosina

Anita Meijer zei

Oh wat een leuke tip Yvonne, helemaal super, ga ik zeker eens uitproberen. Je layout is weer helemaal super.
Liefs van Anita

Marjan zei

Leuk idee en wat een mooie Layout, Yvonne! Zag al foto's van je op de beurs bij Miranda. Leuk dat het een succes was.

Mieke zei

Leuk om zelf ook eens uit te proberen. Mooi LO!

Anoniem zei

Ik ben donderdag naar de beurs geweest, was erg leuk!! Wil natuurlijk graag weten wat je gekocht heb :)
Leuke tip voor het embossen! Ik heb het een tijdje geleden ontdekt.
Groetjes Sylvia

Marjanne zei

bedankt voor de tip!!

Wies zei

Mooi LO Yvonne. Ook bedankt voor de leuke embossing tip.
Groetjes, Wies

Ilse zei

Bedankt voor de tip, Yvonne. Erg leuk gedaan zo. Ik ben gisteren ook naar die beurs geweest, maar ben je helaas niet tegen gekomen. Wel heb ik je mooie LO's zien hangen bij de stand van Crealies. Liefs,,

Unknown zei

Wat een leuke tip, goed bedacht!

Groetjes, Priskilla

Diny zei

Dat is een goede tip Yvonne....daar ga ik ook eens mee aan de slag!
Je hebt ook weer een prachtige lay-out gemaakt...dat gaat je goed af!

Groetjes Diny

Marijke zei

Beadnkt voor deze tip, ga het zekker eens uitproberen. Prachtige LO is het weer!

groetjes,
Marijke

Je@net zei

Goeie tip, bedankt. En wat een gave lo heb je weer gemaakt!

Nicole zei

Wauw Yvonne, wat ontzettend mooi!!! Een genot om naar te kijken. Liefs, Niocle