maandag 18 augustus 2014

2 challenges en tutorial watercolor-techniek

Iedereen bedankt voor de reacties op de watercolor-kaart van
afgelopen zaterdag!! Vandaag heb ik nog twee kaarten met
watercolor-technieken die meedoen aan 2 challenges. Ik heb
bij één van de technieken een kleine foto-tutorial gemaakt..

De eerste kaart heb ik gemaakt voor de challenge bij 
Dutch Card Lovers (klik HIER). Het is een 'onderwater'
kaart geworden.. De achtergrond is met een watercolortechniek
gedaan.. Wat de opdracht op het moment is..

 Hieronder kort de uitleg:
Voor de achtergrond heb ik van Memory Box de Large Ringlets 
uitgestanst. Deze leg je op een stukje wit cardstock (10x15cm).
In een verstuiver (spritser) heb ik een paar druppeltjes blauwe
inkt gedaan en verder gevuld met water.

Spray met de verstuiver de inkt met water van boven op de kaart.
Als je dit van de zijkant doet, heb je eerder kans dat de inkt onder 
de gestanste vorm komt en dat is zonde!

Haal de gestanste vorm van de kaart af en laat goed drogen. 
Dan is de achtergrond klaar om te verwerken!

 Dit is het eindresultaat:

En dit zijn de gebruikte materialen:


De tweede challenge waar ik (eindelijk weer eens) aan mee
wil doen, is de SU-per challenge van deze week..
Een kleuren challenge en ik heb een hamburgerbox van 
Stampin' Up! bewerkt. Klik HIER om naar het blog te gaan.
De box is voor allerlei gelegenheden te gebruiken! Ik heb 
er een kerst-boxje van gemaakt..

Er zitten diverse nieuwe producten op uit de nieuwe kerstcatalogus!

De kerstbal is gestempeld met Versamark-inkt en ge-embosst met
zilveren embossingpoeder.. Daarna is de bal ingekleurd met inkt 
en een waterpen..

Dit zijn de gebruikte stempelsets:

En dit is de kleurenchallenge:
Weer eens andere kleuren voor kerst, in plaats van 
groen en rood :-)

Ik heb rechts in de sidebar de eerste nieuwe workshops
gepland, heb je vragen, laat het weten! Voorbeelden
volgen snel!

Het is een lang bericht geworden.. Leuk dat je weer even bent
komen kijken!! Een hele fijne maandag!!

Liefs, Yvon x

18 opmerkingen:

Margot zei

Wat gaaf! De erste techniek ga ik ook eens doen! Bedankt voor het meedoen met de DCL!

Erica ♥ zei

Schitterend hoe je dat gemaakt hebt,
ziet er super uit allemaal ☺
Liefsss van Erica
{Heidebloempjuh}

Antoinette Voorn zei

Wauwww schitterend! Super gave uitgelegd! En prachtig kerst creatie

Marlieke zei

Wauw wat een mooie kaart! Helemaal leuk!
Tof dat je er ook meteen een fototutorial bij plaatst.
Ook je hamburgerbox mag er zijn!

Diny zei

Wat een leuke techniek laat je zien Yvonne! En het kaartje is heel erg leuk geworden.

Groetjes Diny

Ghea zei

wat een leuk idee vooral het eerste met de cirkels, beide creaties vind ik prachtig geworden.
Liefs Ghea

Els zei

De kaart ziet er heel mooi uit ook de tutorial en de andere creatie. Super hoor!

Nicole Parmentier zei

Prachtige creaties weer Yvonne! De techniek met de stans is erg leuk, ik ga het zeker ook een keer proberen!

Renate zei

Wauw!!! Wat een gaaf effect. Dank je voor deze duidelijke uitleg.
De hamburgerbox heb ik heel heel heel hoog op mijn verlanglijstje staan. :o) Super leuk hoe je 'm hebt gepimpt.

-xies- Renate.

Unknown zei

Inderdaad leuke techniek maar je kerstboxje is ook gaaf. leuk idee om deze kleuren voor de kerst te gebruiken. Bedankt voor het meedoen aan de SU-per challenge. Groetjes, Gonny

Rosina zei

Heel leuk je onderwaterkaartje Yvonne, leuk uitgelegd de watercolor techniek...en ook je kerstbox is prachtig....leuk weggevertje voor de feestdagen...


groetjes Rosina

Joke de Wit zei

Prachtig Yvonne.Groetjes Joke

Je@net zei

Wat een prachtige onderwaterkaart, Yvonne. Vind 'm schitterend!

Erna Logtenberg zei

Prachtige kaart gemaakt! En het boxje is ook superleuk! Leuk dat je weer meedoet bij SU-per Challenges! Lieve groetjes Erna

Marjan zei

Ik zie dat ik wel wat gemist heb door mijn blogvakantie, wat een mooie dingen. Deze voor DCL is super, goed idee is de manier waarop je de bubbles gemaakt hebt! En ook je doosje eronder is weer een lust voor het oog. Fijn dat je met de kaart meedoet met DCL.

Yvonne zei

Prachtig die kerstbal op dat leuke doosje. Een mooi cadeautje voor de kerst. Gezellig dat je meedoet met de SU-per challenge. Groeten, Yvonne

lovely things zei

Wow dit ziet er erg mooi uit! Gezellig dat je meedoet met de SU-per challenge.

Groetjes Hélène

Jolanda Cuper zei

Schitterende watercolor kaart!