donderdag 21 juni 2018

Challenges-Donderdag met foto-tutorial!

For English or another language, please use the 'Translate' button
on the right. Thank you so much for visiting my blog!!

LET OP!! Lange post met foto-tutorial!!



Hallo!

Het is Challenges-Donderdag! Ik heb kaarten gemaakt voor twee challenges
met een hele leuke techniek. Ik noem het 'mandala-stempelen met de
Stamparatus/Stamping Tool'. Daar kun je zulke leuke effecten mee maken!
Zoals deze, met de tropische bloemen die ik ook in het vorige bericht
gebruikt heb:


De eerste kaart is voor 'Global Design Project' van deze week #GDP143,
klik HIER. Het thema dat gevraagd wordt is:

Ik doe niets liever dan kaartjes maken die ik deel op internet
voor ideeën en workshops of verstuur!


Heerlijk, de zomerse, felle kleurtjes! Ik hou er wel van ;)



De tweede challenge deze week is de '52 Weeks to Christmas', klik HIER.
Het werd tijd om de voorraad weer aan te vullen en met deze techniek 
en de Stamparatus Stamping Tool, ben je zo een eind weg en heb je in een
handomdraai een stapel kaarten!

doe je met ons mee?


De kerst-rozen zijn gemaakt met twee stempels van blaadjes, dezelfde
in twee maten. Deze zitten in de stempelset 'Puur Natuur' van Stampin' Up!
Ik heb 6 kaarten met Real Red gemaakt en 6 kaarten met Cherry Cobbler.
En zo heb je 12 kaarten klaar :) 


Ik heb hieronder een foto-tutorial hoe je deze kunt maken. Voor de 
basis hoe te werken met deze techniek hierbij een link naar een
filmpje op YouTube, klik HIER. Of zoek op 'Wreath Stamparatus'
(krans maken met de Stamparatus).


Wat heb je nodig?
- De Stamparatus Stamping Tool
- Whisper White (wit) cardstock
- Stempel naar keuze, niet te groot. Ik heb voor de kerst-ster 
de twee maten blaadjes uit de Nederlandse set 'Puur Natuur'.
- Inkt in een kleur naar keuze 
- Shammy om stempels mee schoon te maken
- Transparante sheet om een malletje mee te maken met
behulp van deze tekening van collega Lea Denton, The Crafty Spark:


Ik heb een malletje gemaakt met behulp van de mal. Het zijn twee 
vierkanten, één recht en één schuin, zodat je een achthoek krijgt.
Ik heb vierkanten van 10x10cm gebruikt. Je kunt ze nog iets groter
maken, als de mal maar in de Stamparatus past.
Het witte cardstock snijd je dan ook op dezelfde maat, dus ook 10x10cm.



Leg de sheet met de uitgesneden 8-hoek in de Stamparatus en zet hem vast met een
magneet. Leg een vlakje wit cardstock precies in de mal, recht. Bepaal de plek van de
stempel, waar je gaat starten en pak hem op met één flap. Doe er inkt aan en maak
een afdruk.
Klap de flap weer omhoog, draai het vlakje cardstock één vakje verder, deze ligt nu
schuin. Doe opnieuw inkt op de stempel en druk weer af.


Zo ga je door, iedere keer een stukje opschuiven en nieuwe inkt eraan,
helemaal rond!


Voor de kerst-ster heb ik beide maten blaadjes gebruikt, groot en klein.
Ik heb ze beide in Real Red (fel rood) en Cherry Cobbler (kerst-rood)
gestempeld.


Daarna knip je ze uit en plak je ze schuin op elkaar met dimensionals
(3D-foam). Voor de kaart bovenaan deze post laat je het vlakje heel
en plak je het zo op een kaart.

Je kunt ook rond stempelen met verschillende stempeltjes in verschillende
kleuren en dan krijg je zoiets, een kaartje met een 'echte' mandala erop:


Ik hoop dat het zo en beetje duidelijk is! Heb je vragen of kan ik
je helpen met producten (zie onderaan voor de belangrijkste)?
Dan verneem ik het graag!! Je vindt in het bericht van 28 februari
tips en info over de Stamparatus, klik HIER.

Fijne Donderdag! Zondag ben ik er weer ;)



Lieve groetjes,


-----------------------------------------------------------------------------------------

Maandag 25 juni gaat er weer een verzamelbestelling uit! 
 Voor de 2018-2019 jaarcatalogus!!
Wil je iets bestellen? Geef dit dan voor zondagavond 24 juni 19u door via een
e-mail naar: y_vanbruggen@hotmail.com

Je kunt altijd bestellen en hoeft niet te wachten op een verzamelbestelling!
Dan kan via een e-mail aan mij of rechtstreeks in mijn webwinkel. Je klikt
daarvoor in de sidebar óp 'shop now'. Dat kan ook als je alleen de 
producten wilt bekijken op de site! Ook dan doe je gewoon mee met
acties vanuit mij!!

Ik heb zelf een lijst met alle retired producten die ik verkoop. Heb je
interesse in deze lijst, vraag hem dan aan door middel van een e-mailtje!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

De gebruikte Stampin' Up! materialen vind je hieronder.
Zodra je op de afbeeldingen klikt, kom je in mijn webshop terecht.
Voor alleen productinformatie of een bestelling. Betalen kan met

12 opmerkingen:

Jantine zei

Prachtige kaarten, leuke techniek en een duidelijke uitleg (dat hulpvel is handig zeg!)
Groetjes
Jantine

Gina zei

Je laat het misschien eenvoudig klinken, maar hier zal je waarschijnlijk toch ettelijke uurtjes mee zoet geweest zijn! Heel mooi resultaat! Groetjes, Gina

Annemarie en Merit zei

Zo wat een prachtige kaarten en wat een productie....
Heerlijk blogbericht heb het met plezier gelezen...
Leuk dat je er weer bij bent vandaag
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC...

Enny zei

Wauw, wat prachtige kaarten, supermooi gedaan ! Bedankt voor de uitleg, ik ga dat zeker ook eens proberen ! Groetjes, Enny

Marijke zei

Super mooi gedaan en wat een mooi voorbeeld van de kerstkaarten. Een mooie serie heb je er weer bij! Groetjes Marijke.

karin zei

Mooie kaartjes Yvonne. Ik heb het aangedurft om zo'n kaartje te maken zonder die stempelhulp, maar uitgetekend.
Groetjes,
Karin

Rosina zei

Hele leuke kaartjes zijn dit Yvonne...leuk techniek dat cirkelstempelen
bedankt voor de duidelijke uitleg ervan....
groetjes Rosina
DT 52 WTC

!neke zei

Super gaaf !!!!

groeten Ineke
DT 52 WTC

Diny zei

Wat heb je weer schitterende kaartjes gemaakt Yvonne!
En zo'n serie van twaalf.....dat schiet lekker op!
Groetjes Diny

Yvonne zei

Wat een mooie kaarten heb je gemaakt Yvonne.
Leuke techniek en het schiet lekker op zo.

Groetjes,
Yvonne.
DT 52 WTC

Suzan zei

Prachtige kaartjes heb je gemaakt!
Groetjes Suzan

Iefje Ceulemans zei

Wat een mooie serie; gaat goed hé met zo'n zelfgemaakte mal! Ik vind het een erg leuke techniek en het lukt elke keer. Grtjs, Iefje