woensdag 16 januari 2019

Foto-tutorial 'kaarten maken met alcohol-inkt look''

For English or another language, please use the translate
button on the right. Thank you for visiting my blog!


Hallo!

Welkom op mijn blog! Leuk dat je langskomt! Wees gewaarschuwd: het is een lang bericht :)
Ik heb vandaag weer een keer een foto-tutorial voor je met uitleg om een leuke techniek toe
te passen! Ik heb de techniek op het blog van een Stampin' Up! collega gezien: Tami Hewlett.
En heb er met de kaarten mijn eigen draai aan gegeven.


Ik heb de afgelopen weken twee kaarten geplaatst met deze techniek,
weer heel anders door het kleur-gebruik en de gebruikte stempels.

Klik HIER voor het bericht met de verjaardagskaart en
 HIER voor het bericht met de thee-kaart.



Op de kaarten hierboven zijn de achtergronden zelf gemaakt met alcohol en
inkt-refills. Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je dit zelf kunt maken!



Wat heb je nodig? Hieronder staan alle benodigdheden van Stampin' Up!
Alles is eventueel bij mij te bestellen.Wat alles is, lees je in de werkbeschrijving 
- Glossy paper 
- Embossingbuddy
- Versamark Inkt
- Witte embossingpoeder
- Heattool
- Spritzer
- Inkt refills 3 kleuren
- Stempelset naar keuze
Niet Stampin' Up! - Alcohol (bijv. Kruidvat)
- Keukenrol

Stap 1: Snijd A4 Glossy paper in 4 delen (ongeveer 10x15cm)
en wrijf van één stuk de glanzende kant in met de embossingbuddy. 
Je hebt voor een kaart twee delen papier nodig, een half A4. In dit 
kussentje zit een soort talkpoeder en zorgt ervoor dat het papier
anti-statisch wordt. We gaan met embossingpoeder werken.
Alles wordt gedaan op de glanzende zijde van het papier!

Stap 2: Plaats de stempel of stempels op een clearblock en maak
afdrukken met de Versamark. Zet de stempel voorzichtig neer en 
zorg dat je stempel niet gaat 'glijden' op het gladde papier. Je kunt
dit velletje vol stempelen met verschillende afdrukken. Het
mooiste is om stempels uit één set te gebruiken.

Je kunt het papier richting het licht houden en dan kun je goed
zien waar je met Versamark gestempeld hebt. Op de foto is het niet
zo goed te zien.. 

Stap 3: Strooi witte embossingpoeder over de Versamark-afdrukken,
zodat het poeder in de afbeelding blijft plakken.

Stap 4: Pak de heattool erbij en verhit de afbeeldingen. De embos-
singpoeder smelt nu tot een laagje. Zorg dat alle afbeeldingen 
allemaal goed gesmolten zijn. Laat afkoelen.

Stap 5: Doe alcohol in een spritzer en haal van de gekozen kleuren
de doppen van de refills. Ik heb gekozen voor Flirty Flamingo, 
Granny Apple Green en Crushed Curry.

Stap 6: Pak het velletje erbij waar de afdrukjes op gemaakt zijn.
Spritz over het hele velletje alcohol. Maak het niet drijfnat.

Stap 7: Druppel met de refills inkt-stippen over het hele velletje,
door elkaar. Je zult zien dat de alcohol langzaamaan vervliegt.

Stap 8: Zodra je alle stippen hebt gezet, spritz je nogmaals over
het hele velletje alcohol. De druppels kunnen nu gaan 'lopen'.

Stap 9: Neem het tweede LEGE velletje erbij en leg deze op de
kop, met de glossy kant naar de inkt en afbeelding toe. De glossy
zijden van beide velletjes liggen dus nu naar elkaar toe.

Stap 10: Pak een stuk keukenrol en druk de 2 velletjes goed op
elkaar. Wrijf eventueel een beetje stevig over de velletjes heen, 
zodat je als het ware de inkt tussen de twee velletjes uit elkaar drukt. 

Stap 11: Neem het keukenpapier weg en haal in een hoekje 
voorzichtig de twee velletjes van elkaar af. SCHRIK NIET :)
De kleuren zijn nu echt heel fel! En de afbeelding zit ook
onder de inkt. Doe de volgende stap zo snel mogelijk!

Stap 12: Pak het keukenpapier en dep over de afbeelding heen 
om de inkt van de ge-embosste afbeelding te halen. Hoe lichter 
de kleuren zijn die je gebruikt, hoe witter de lijnen zullen zijn.
Gebruik je felle kleuren, vooral met rood-tinten, dan zal er 
altijd wel iets zichtbaar zijn op de witte lijnen. Nu laat je de
papiertjes een paar uur rusten, zodat het goed kan drogen!

Stap 13: Je zult zien dat de kleuren veel lichter worden als het 
opdroogt. Zodra het nagenoeg/helemaal droog is, kun je de 
afbeeldingen uitknippen/uitsnijden. Het velletje zonder afbeeldingen
gebruik je al complete achtergrond.


En nu kun je de kaart gaan afwerken en is dit is mijn eindresultaat geworden
 Je ziet dat een paar plekjes op mijn kaart nog niet helemaal droog waren hihi, sssttt...
 Restjes en strookjes kun je gebruiken om aan de binnenkant gebruiken.


Dat was de uitleg! Ik hoop dat het duidelijk is zo en dat je ermee
aan de slag kunt!! Heel veel plezier met uitproberen!!

Vind je het leuk en/of makkelijk om zo een 'online-workshopje' te
volgen in de vorm van een foto-tutorial? Laat het weten!! Ik wil er vanaf nu
iedere maand op de 15e eentje plaatsen. En misschien wel twee :) op de
15e en 30e van de maand. Je vindt HIER alle foto-tutorials op een rij met link.



Lieve groetjes, 



---------------------------------------------------------------------------------------------
De eerstvolgende verzamelbestelling is vandaag maandag 14 januari. 
Wil je mee bestellen? Dat kan! 
Geef dan jouw bestelling door voor vanmiddag 17u via een e-mail: y_vanbruggen@hotmail.com.

De Sale-a-Bration is in volle gang. Zoek bij iedere 60 euro GRATIS een cadeautje uit! Klik HIER voor alle informatie en acties tijdens de Sale-a-Bration maanden. Klik HIER om de online catalogi door te bladeren.

Je kunt ook zelf bestellen via mijn online winkel. Je klikt dan op 'Shop now' in de sidebar, betaling gaat per creditcard. Wil je niet wachten op de eerstvolgende bestelling? Dan bestel ik apart voor jou en krijg je jouw bestelling voor €5,95 rechtstreeks toegestuurd vanuit Stampin' Up! 
Alles kan!! 

Heb je vragen of kan ik je ergens mee helpen? Mail me!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder vind je de producten die ik gebruikt heb op de voorbeelden uit bovenstaand bericht. Je kunt op de producten klikken, dan lees je alle informatie over dat product. Je zit dan ook in mijn online-winkel en kunt alles eventueel bestellen. Je kunt dat natuurlijk aanvullen met alle producten die je wenst, uit de lopende catalogi. Betaling gaat dan per creditcard.

Benodigheden
Embossing Buddy
[103083]
€ 7,50
Versamark Pad
[102283]
€ 11,00
Big Shot
[143263]
€ 120,00
Stampin' Trimmer
[129722]
€ 36,00

3 opmerkingen:

Lia zei

Ik heb het geprobeerd en het ging goed! Resultaat zie je wel!
xxx mam

Monique Bos zei

Super duidelijke uitleg zo met de foto's!
Ik ga dit zeker ook proberen. Gaaf!!
Groetjes Monique Bos

Stampidoe@gmail.com zei

Heel duidelijk uitgelegd Yvonne, ga het zeker een keer proberen. Heb zelfs volgens mij alles in huis.
Groetjes Yvon
O.ja, je kaarten zijn SUper mooi